شهرداری شهر مهستان
1403/ارديبهشت/1
متن خبر
کلنگ احداث آرامستان شهرجدیدهشتگرد خورده شد
کلنگ احداث آرامستان شهرجدیدهشتگرد خورده شد
1400/آبان/10 18:10:40

وعده ای که محقق شد

کلنگ احداث آرامستان شهرجدیدهشتگرد خورده شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری شهرجدیدهشتگرد،کلنگ احداث آرامستان شهرجدیدهشتگرد با حضور نماینده مجلس،فرماندار و معاون امور عمرانی فرمانداری،امام جمعه،اعضای شورای اسلامی،شهردار، اعضای هیئت مدیره شرکت عمران و رئیس محیط زیست،شهردار و اعضای شورای کوهسار، در حریم شهر به زمین خورد.

پیش از مراسم آغاز بکار احداث آرامستان، شهردار شهرجدیدهشتگرد طی سخنانی اعلام نمود: یکی از درخواست های بحق شهروندان با پیگیری و مساعدت مسئولین شهرستان ، جانمایی و احداث آرامستان در حریم شهری مطابق با مولفه های استاندارد با در نظر گرفتن ۱۵ هکتار زمین در دستور کار قرار گرفت و براساس توافق های صورت گرفته شده با شرکت عمران مقرر گردید تملک زمین نهایی و جهت خدمات دهی در اختیار شهرداری قرار بگیرد.
محسن آسوبار افزود:با گذشت ۳۰ سال از احداث شهرجدیدهشتگرد و با جمعیتی بالغ بر ۸۰هزار نفر، تاکنون این شهر آرامستان نداشته است و شهروندان اموات خود را در شهرهای همجوار دفن می نمودند که این مهم به عنوان یکی از درخواست های اصلی مطرح می شد.

 شهردار در ادامه افزود: طرح احداث آرامستان در حریم شهری شامل دفتر اداری آرامستان، پارکینگ عمومی، فضای سبز، قطعه‌بندی قبور، فضای استراحت، سرویس‌های بهداشتی، غسال‌خانه، فروشگاه‌، ایجاد فضایی جهت برگزاری مراسم تدفین، احداث فضایی جهت برگزاری نماز میت، طراحی المان ، احداث ساختمان خدماتی و نگهبانی آرامستان در دست بررسی و پس از نهایی شدن توسط شهرداری اجرایی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد با توجه به اینکه محل مذکور خارج از محدوده شهری است،تمهیدات لازم برای رفت و آمد مردم در نظر گرفته خواهد شد که در این خصوص مردم با مشکل مواجه نشده و دسترسی آسان به وسایل نقلیه داشته باشند.

در ادامه کلنگ آغاز به کار احداث آرامستان توسط پدر شهید زده شد.

🗓 ۱۰ آبان ۱۴۰۰