شهرداری شهر مهستان
1403/ارديبهشت/1
متن خبر
کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری توسط شهردار ، اعضای شورای اسلامی و شهروندان
کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری توسط شهردار ، اعضای شورای اسلامی و شهروندان
1400/اسفند/15 14:48:1

پیام شهردار شهر جدید هشتگرد به مناسبت هفته درختکاری

شهردار شهر جدید هشتگرد با صدور پیامی 15 اسفند، روز درختکاری را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامي شهر جدید هشتگرد متن پیام دکتررآسوبار شهردار شهر جدید هشتگرد بدین شرح است؛

درخت برای ما ایرانیان، نماد زایش و جاودانگی است و به‌راستی که بخشی از حیات بشری مدیون درختانی است که در روال طبیعی زیست‌بوم‌ها، زیبایی خلق می‌کنند و به تلطیف هوا می‌پردازند.
تردیدی نیست که وجود درخت در محیط زیست، می‌تواند مزایای بسیار زیادی به بار بیاورد اما روز درختکاری، فقط یادآور کاشت نهال نیست؛ بخش دیگری از اشارات روز درختکاری، ممانعت از تخریب جنگل‌ها، مراتع و مناظر طبیعی دیگر است که یک تکلیف اساسی برای آحاد جامعه و نهادهای دولتی و ارگان‌های خصوصی محسوب می‌شود.

در این روز همچنین باید به این فکر نیز باشیم که نهال هایی که سالهای گذشته کاشته شده اند هم اکنون در چه وضعیتی هستند و باید پیگیر وضعیت آنها نیز باشیم و در ضمن این موضوع را در نظر بگیریم، نوع درختی که توسط مردم کاشته می شود سازگار با اقلیم منطقه و شهرمان می باشد یا نه؟

درخت همانطور که در آموزه های اسلامی مهم شمرده می شود و طبق فرمایش پیامبر اکرم(ص) شکستن شاخه ای از درخت برابر با شکستن بال فرشته ای است، در فرهنگ شهرم و کشورمان نیز از جایگاه والایی برخوردار است و در سده های گذشته معماری شهرها و روستاها به شکلی بوده که باید در مقابل درب هر منزلی درختی کاشته می شد تا مراجعین به آن منزل و یا رهگذران بتوانند از سایه آن در روزهای گرم تابستان استفاده کنند و از سویی این درخت با طراوت خاص خود به محیط نشاط داده و به تلطیف هوا اقدام کند.

شایان ذکر است طی مراسمی با حضور دکتر آسوبار،اعضا شورای اسلامی، پرسنل شهرداری،شهروندان و نونهالان پیش دبستانی کاشت درخت در خیابان آسمان،چهارراه الوند، بلوار مهتاب جنوبی برگزارشد.