شهرداری شهر مهستان
1403/ارديبهشت/1
متن خبر
نشست دکتر آسوبار شهردارو اعضای شورای اسلامی شهربا محمدی رئیس محترم دادگستری شهرستان ساوجبلاغ
نشست دکتر آسوبار شهردارو اعضای شورای اسلامی شهربا محمدی رئیس محترم دادگستری شهرستان ساوجبلاغ
1400/دي/25 14:33:49

دکتر آسوبار شهردار شهر جدید هشتگرد:
شرکت عمران به تعهداتش در زمینه زیرساخت ها عمل کند


دکتر آسوبار شهردار شهر جدید هشتگرد طی نشستی با محمدی رئیس محترم دادگستری شهرستان ساوجبلاغ و اعضای شورای اسلامی شهر در محل دفتر رئیس دادگستری برگزار شد، به بررسی مشکلات شهر جدید هشتگرد پرداخت.

دکتر محسن آسوبار گفت: مشکلات بسیاری در شهر جدید هشتگرد وجود دارد،مشکلاتی که شاید توسط جنابعالی بهتر مورد پیگیری قرار گیرد.

وی ضمن مقایسه شهر پردیس و شهر جدیدهشتگرد گفت: آب و هوای مطلوب ، وجود شاهراه مواصلاتی ۱۴ استان ، بهره مندی از آب سد طالقان و ... از جمله مزیت هایی است که شهر جدید هشتگرد دارد ولیکن شهر پردیس بسیار بیشتر از این شهر پیشرفت کرده است.

وی گفت: در این شهر نزدیک به ۷۵ هزار واحد مسکونی ساخته شده اما نزدیک به ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد و این ‌مشکل بخاطر پایین بودن سرانه خدماتی است.

وی ادامه داد: در قانون به صراحت تصریح شده که مطابق ماده ۴ ، ۸ ، ۹، ۱۱ و ۱۲ قانون‌ایجاد شهرهای جدید و مطابق مواد۴، ۸ ، ۲۱ و ۲۲ آیین نامه اجرایی همین قانون به صراحت تصریح شده که شرکت سازنده موظف است فضاهای خدماتی، پارک ها، آرامستان، غسالخانه و ...را ساخته و تحویل شهر و شهرداری دهد.
وی همچنین در خصوص بارگذاری مساکن مهر بدون ایجاد زیرساخت تصریح کرد: سه مشکل عمده در این‌زمینه وجود دارد که از آن جمله می توان به نام شهر اشاره کرد چرا که باید نام‌شهرمان‌مجزا باشد.
وی ادامه داد: از دیگر مشکلات می توان به عدم تعامل شرکت عمران و شهرداری در خصوص احداث آرامستان و درمانگاه اشاره کرد.
دکتر آسوبار در پایان اظهار کرد : با توجه به تمام مطالبی که ارائه شد نباید از حق بگذریم که شرکت عمران هم به هر حال زحمات زیادی برای توسعه و عمران شهر متقبل شده است.