شهرداری شهر مهستان
1403/ارديبهشت/1
متن خبر
زباله بازدید شهردار واعضای شورای اسلامی شهر جدید هشتگرد از دستگاه هوشمند تفکیک
زباله بازدید شهردار واعضای شورای اسلامی شهر جدید هشتگرد از دستگاه هوشمند تفکیک
1400/ارديبهشت/15 10:47:10

این دستگاه که برای اولین بار در سطح استان البرز راه اندازی شده است، پسماند خشک تحویلی شهروندان را طبق درگاه های مشخص، دریافت نموده و پس از توزیع طبق قیمت مصوب اتحادیه بازیافت مبلغ آنها را محاسبه می نماید سپس اقدام به خُرد و یا پرس کردن آنها نموده و مبلغ ریالی آن را در بازیافت کارت اهدایی شرکت شارژ می نماید.
شهردار شهرجدیدهشتگرد در این بازدید گفت: این دستگاه با هدف ترغیب شهروندان به تفکیک پسماندها، کاهش تولید پسماند و دفن زباله، حفظ محیط زیست و ... راه اندازی شده است.
مهندس محسن مجذوب افزود: در حال حاضر نخستین دستگاه هوشمند تفکیک پسماند در فاز یک خیابان مسجد فعالیت خود را آغاز نموده و طبق قرارداد مشارکت شهرداری با شرکت پاکسازان امید شهر ۴ دستگاه دیگر در فازهای ۲۳۴_۷ بزودی نصب و راه اندازی می گردد.

کیهانی راد رئیس شورای اسلامی شهر جدید هشتگرد ضمن ارزیابی مثبت این دستگاه، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به شهروندان را در خصوص راه اندازی این دستگاه حائز اهمیت دانسته و اعلام نمود با توجه به شیوع کرونا شهرداری با هماهنگی های لازم جهت آموزش محیطی با رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط باز با کمک مجری طرح اقدام نماید تا شاهد استقبال و مشارکت شهروندان در این طرح باشیم.

در پایان امیرحسین ارمندی مدیرعامل شرکت پاکسازان امید شهر ضمن تشکر از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اعلام نمود: که هدف از اجرای این طرح تبدیل شهر جدید هشتگرد به اولین شهر در کشور که پسماند خشک شهروندان به صورت هوشمند از ایشان تحویل گرفته می‌شود و این کار ضمن کاهش ۳۰ درصدی پسماند شهر ،کمک به حفظ محیط زیست و همچنین اقتصاد شهروندان در پس از تحویل پسماند خشک می باشد.

گفتنی است: شهروندان محترم می توانند پس از شارژ شدن بازیافت کارت خود نسبت به خرید از فروشگاه های طرف قرارداد با شرکت اقدام نموده و یا بصورت نقدی با اعلام شماره کارت نسبت به دریافت مبالغ اقلام بازیافتی در این مشارکت شهروندی همکاری نمایند.
شایان ذکر است شهروندان محترم می توانند همه روزه حتی روزهای تعطیل از ساعت ۸:۳۰ لغایت ۱۵ نسبت به ثبت نام و دریافت بازیافت کارت و تحویل اقلام بازیافتی خود اقدام نمایند و
پس از شارژ شدن بازیافت کارت خود نسبت به خرید از فروشگاه های طرف قرارداد با شرکت اقدام نموده و یا بصورت نقدی با اعلام شماره کارت نسبت به دریافت مبالغ اقلام بازیافتی در این مشارکت شهروندی همکاری نمایند و یا می توانند درصورت رضایت مبلغ اقلام بازیافتی خود را به خیریه نیکان ماموت اهدا نمایند و یا به حفظ محیط زیست کمک کنند.

همچنین شهروندان محترم می توانند هر گونه سوال و یا پیشنهاد و انتقاد خود را با شماره ۰۹۱۲۴۸۰۸۸۳۵ و ۰۲۶۴۴۲۶۶۴۰۹در میان بگذارند.