شهرداری شهر مهستان
1403/ارديبهشت/1
متن خبر
به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی؛
مراسم تجلیل از آتش‌نشانان شهر جدید مهستان برگزار شد
به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی؛ مراسم تجلیل از آتش‌نشانان شهر جدید مهستان برگزار شد
1401/مهر/9 13:14:54
✅به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی؛
مراسم تجلیل از آتش‌نشانان شهر جدید مهستان برگزار شد
مراسم تجلیل از آتش نشانان شهر جدید مهستان با حضور حجت الاسلام صفدری امام جمعه شهر جدید، گلرخی شهردار، ارمندپور رئیس شورای اسلامی شهر، موحدی پور ،یعقوبی و پورخداداد اعضای شورای اسلامی شهر در ایستگاه شماره ۱ آتشنشانی برگزار شد.
🔻به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری شهر جدید مهستان؛ در ابتدا ارشدپور مسوول سازمان آتش‌نشانی شهر جدید مهستان ضمن ارائه گزارش عملکرد ۶ شش ماه نخست سال گفت:در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ بیش از 294 عملیات داشتیم که مهمترین عملیات ها شامل؛ عملیات اطفاء حریق آتش سوزی منزل مسکونی، امداد جاده ای ، اطفاء حریق خودرو، امدادشهری و ... می باشد.
🔰در ادامه حجت الاسلام صفدری امام جمعه شهر جدید مهستان نیز ضمن تبریک روز آتش نشان بیان کرد:خوشحالم برای اولین بار در این مجموعه حضور پیدا کرده و از خدمات ارزنده شما دلیرمردان که برای مردم عزیز خدمت می‌کنید و در جهت نجات جان و مال انسان ها تلاش می کنید تقدیر و تشکر می‌کنم.
وی ادامه داد:قدر این فرصت که خداوند برای فرصت خدمت به مردم برای شما داده بدانید چراکه خداوند به بندهایی که دوستشان دارد مردم را محتاج آنها می‌کند.
وی افزود:احساس مسوولیت آن چیزی است که در مجموعه آتش نشانی به دلیل حساسیت بالا وجود دارد .
خطیب جمعه شهر تصریح کرد: همه ما انسانیم و گرفتاری و مشکلاتی در زندگی خود داریم اما همه  اینها نباید در خدمت رسانی ما تاثیر گذار باشد.
همچنین در ادامه این آیین حاج آقا صفدری به نگاه ویژه مسئولین بالا دست به این مجموعه به دلیل پرخطر بودن این شغل اشاره کرده و گفت: 
همچنین تهیه نردبان هیدرولیکی به دلیل وسعت گسترده شهر و وجود ساختمان های بلند مرتبه، همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر را می طلبد که در آینده نزدیک تهیه شود.
ارمندپور رئیس شورای اسلامی شهر جدید ضمن تبریک روز آتش نشان اظهار کرد: مساله‌ای که بسیار اهمیت دارد این مهم است که در سالهای آینده تعدادی از آتش نشانان قدیمی بازنشست خواهند شد و این باعث چالش در آینده برای مدیریت شهری خواهد شد که باید در اين زمینه تمهیداتی اندیشید.
وی بیان کرد: ایستگاه در حال ساخت فاز ۷ باید زیر نظر کارشناسان آتش نشانی ساخته و از نظر فنی مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.
ارمند پور در پایان یاد و خاطره تمامی شهدا به خصوص شهدای آتش نشانی را گرامی داشت.
در ادامه گلرخی شهردار شهر جدید مهستان در این مراسم ضمن تبریک روز آتش نشان و تقدير از  خدمات ارزنده زحمت کشان غیور شهر و همچنین تقدیر و تشکر از امام جمعه ارزشی شهر گفت: آتش نشانان در طول سال مشکلات زیادی دارند و از نظر شرایط کاری به دلیل گستردگی شهر و مجاورت اتوبان تهران-قزوین در شهر جدید مهستان و خطرات و حوادث این شاه راه،بنده چه در شورا حتا هم اکنون که در شهرداری خدمت دوستان هستم پیگیر مشکلات و کمبودها و به روز رسانی تجهیزات آتش نشانی خواهم بود.
گلرخی همچنین از رایزنی و مکاتبات انجام شده در خصوص اضافه کردن یک خودروی جدید آتش نشانی در آینده نزدیک خبر داد .
گلرخی افزود: با توجه به نیاز شهر به ایجاد ایستگاه جدید و ارتقای ايستگاه آتش نشانی فاز ۷  نیازمند همکاری مسئولان شهرستانی و استانی را می طلبد.
وی خبر داد:موافقت های لازم در خصوص درخواست تهیه تجهیزات آتش نشانی صورت گرفته است .
🔰گرخی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی کارکنان، یاد و خاطره شهیدان این عرصه را گرامی داشت.
در پایان مراسم از آتش نشانان با تقدیر نامه و هدیه تقدیر شد.