شهرداری شهر مهستان
1403/فروردين/31
متن خبر
از آتش نشانان شهرداری شهرجدید هشتگرد تجلیل شدند
از آتش نشانان شهرداری شهرجدید هشتگرد تجلیل شدند
1400/مهر/7 14:31:20

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری شهرجدید هشتگرد، همزمان با هفتم مهرماه روز آتش نشان و ایمنی، از آتش نشانان شهرداری شهرجدید هشتگرد باحضور شهردار و اعضای شورای اسلامی در مقر آتش نشانی تجلیل به عمل آمد.
محسن آسوبار شهردار شهرجدید هشتگرد در این ديدار ضمن تبریک هفتم مهر ماه، روز آتش نشان و خدمات ایمنی خطاب به کارکنان آتش نشانی ، گفت: آتش نشانان از جان خود می گذرند تا جان و مال دیگران را حفظ کنند که این عمل مصداق ایثار و فداکاری این عزیزان و در راستای رضایت حضرت حق تعالی است.
دکتر آسوبار با قدردانی از تلاش‌های پرسنل آتش نشانی در انجام وظایف و مأموريت ها در راستای خدمت به مردم، افزود: خدمت در آتش نشانی صرفاً یک شغل و حرفه نیست بلکه فرصت بزرگی جهت یاری رسانی به شهروندان است.
شهردار تشکیل تیم واکنش سریع در سطح شهر به فرماندهی آتش نشانی را جهت قدام به موقع در مواقع بحران ضروری دانسته و اعلام داشت: واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرجدید هشتگرد توانایی گسترش و تبدیل شدن به سازمان در جهت خدمات رسانی گسترده تر به شهروندان را دارا می باشد.
ايشان با تأکید بر لزوم تجهیز آتش نشانی ادامه داد: بیمه حوادث ساختمان های شهر و خرید تجهیزات و ارتقاء ادوات آتش نشانی از اولویت های شهرداری خواهد بود.
در ادامه محمدکاظم موحدی پور رئیس شورای اسلامی ضمن تبریک روز آتش نشان با اشاره به اینکه آتش نشانی چیزی جز عشق نیست عنوان کرد: آتش نشانان جان برکف در بسیاری از حوزه ها خدمت رسانی می کنند و مسئولیت آنان تنها اطفای حریق نیست.
رئیس شورای اسلامی ضمن تأکید بر ادامه حمایت های شورای اسلامی از سیاست های شهرداری درقبال آتش نشانی گفت: توسعه وتجهیز آتش‌نشانی باید در اولویت مدیران شهری باشد چرا که مسیر توسعه شهرها منوط به تقویت حوزه های مختلف شهری به ویژه آتش نشانی است و در این میان به آتش‌نشانی باید توجه ویژه ای داشت و آتش‌نشانان باید آموزش را سرلوحه کار خود قرار دهند.
موحدی با اشاره به برگزارى چندين دوره آموزش آتش نشان داوطلب در سال های گذشته و اشاره به ضرورت برگزاری دوره های آموزش عمومی و اختصاصی جهت آتش نشانان افزود: آموزش مستمر آتش نشانان می بایست به صورت ویژه ادامه پیدا کند تا تیم آتش نشان ما همیشه به روز بوده و آمادگی مقابله به حوادث را داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی در انتها با اشاره به وجود ساختمان های بلند مرتبه در شهرجدید هشتگرد و لزوم حفظ ایمنی این ساختمان ها افزود: تهیه نردبان هیدرولیکی یکی از ضروریاتی است که در شورای اسلامی پیگیری خواهد شد.

کامبیز غلامی عضو شورای اسلامی شهرجدید هشتگرد که افتخار پوشیدن لباس مقدس آتش نشانی را داشته است، ضمن تبریک این روز به آتش نشانان ایشان را مایه آسایش و آرامش شهروندان دانست و گفت: لحظه ای که صدای آژیر ماشین آتش نشانی در شهر شنیده می شود مردم احساس آرامش و امنیت می کنند ولی کمتر کسی می داند که آتش نشانان فشار و استرس زیادی را در حادثه ها تحمل می کنند.
ایشان تجهیزات آتش نشانی را نیازمند بازنگری جهت بهبود و افزایش تجهیزات دانسته و تأکید کرد نواقص موجود درخصوص تجهیزات می بایست شناسایی و هرچه زودتر مرتفع گردد.
بابک پورخداداد دیگر عضو شورای اسلامی ضمن تبریک روز آتش نشان به همکاران سابق خود در آتش نشانی اظهار داشت: روز آتش نشان بهانه ای است برای قدردانی از این قشر زحمت کش که برای حفظ جان و مال دیگران جان خود را به خطر می اندازند.
ایشان آتش نشانان شهرجدید را جزو بهترین در شهرستان دانسته و اظهار داشت: تجهیزات آتش نشانی شهرداری نیازمند بازنگری و ارتقا می باشد که تلاش خواهیم کرد این موضوع را در شورای اسلامی پیگیری نماییم.
در ادامه جواد ارشد پور رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ضمن تبریک این روز به همکاران و تشکر از جانفشانی ایشان تأکید کرد: آتش نشانان همه وجود و سلامتی خود را کف دست می گذارند تا جان و مال مردم در امنیت بماند و حتی امروز در روزی که به نام آنان مزین است در ایستگاه های آتش نشانی مشغول خدمت رسانی هستند.
وی با اشاره به جان فشانی و ایثارگری شبانه روزی آتش نشانان برای امنیت و آسایش جان و مال مردم بیان کرد: نقش خانواده های آتش نشانان نیز بی تاثیر نیست و آنان صبر و از خود گذشتگی زیادی از خود نشان می دهند و شایسته است از فداکاری ایشان تجلیل شود.
ارشد پور ضمن ارائه گزارش ٦ ماهه نخست سال و اشاره به حوادث امداد، نجات و حریق که همکاران آتش نشان شهرداری نسبت به اطفا و انجام آن اقدام کرده اند گفت: از ابتداى سال تاكنون نيروهاى آتش نشانى شهردارى در 295 حادثه شامل 168 حریق شامل 18مسکونی 8 کارگاه صنعتى،14 وسیله نقلیه، باغ و ...، 129 عمليات نجات تصادفات جاده ای، حیوانات موذى، آسانسور و ... به انجام عمليات پرداختند.
در ادامه پرسنل آتش نشانی نیز مسائل، مشکلات و دغدغه های خود را با شهردار و اعضای شورای اسلامی در میان گذاشتند. و در انتها به رسم یادبود با اهداء لوح سپاس از کلیه پرسنل آتش نشانی شهرجدید هشتگرد تقدیر شد.
شایان ذکر است در این مراسم دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای فشند نیز حضور داشتند و سعید شاپور زاده عضو شورای اسلامی روستای فشند به نمایندگی از سایر اعضا، دهیار و مردم فشند با اهدای لوح تقدیر از آتش نشانان تقدیر کرد.